.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلايي پور: نظر سنجي ها را قبول ندارم

عضو شوراي مركزي حزب مشاركت در واكنش به اغلب نظر سنجي ها از مردم كه از پيروزي احمدي نژاد خبر مي دهد، گفت: نظر سنجي ها را قبول ندارم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حميدرضا جلايي‌پور در جمع ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران اظهار داشت: هدف اصلي حضور من در مازندران هم‌افزايي‌در انتخابات و روندي است كه كشور را از آنچه در چهار سال گذشته بود، از بين ببريم و كشور را به روند مثبت برسانيم.
وي با اشاره به اينكه در شرايط فعلي جامعه اگر عكسي از جامعه بگيرند، جامعه ما پنج مشكل را دارد و موسوي تنها كسي است كه معضلات را مي‌شناسد و با آن بازي نمي‌كند و مي‌تواند كنترل هدايت كند، معضلاتي نيست كه يك شبه درست شده باشد و يك شبه حل شود.
عضو شوراي مركزي حزب مشاركت نخستين معضل جامعه ما را معضل تدبير عمومي و يا معضل سياسي دانست و خاطر‌نشان كرد: در چهار سال گذشته شاهد حكمراني يك طرفه بوديم و اين مسئله در برابر حكمراني دو طرفه يعني حرف‌هاي مردم انسجام داشته باشند و حرف‌هاي مردم بايد در احزاب و انتخابات‌ها مورد توجه قرار گيرد.
جلايي‌پور با اشاره به اينكه كساني كه در انتخابات پيروز مي‌شوند، بايد در برابر رسانه‌ها و مردم پاسخگو باشند، اضافه كرد: موسوي به دنبال حكمراني دو طرفه است و توجه به كرامت انساني و احترام گذاشتن به انسان از ديگر اهداف وي است.
وي خاطرنشان كرد: دولت بايد آماري ارائه كند كه 270 ميليارد دلار درآمد نفتي را چگونه هزينه كرده است.
وي اظهار داشت: موسوي به احزاب و تشكل‌ها احترام مي‌گذارد.
وي دومين معضل كشور را معضل اقتصادي عنوان كرد و يادآور شد: اقتصاد كشور يك اقتصاد دولتي است و اين اقتصاد يك اقتصاد تنبل است، چرا كه 80 درصد درآمد آن مبتني بر نفت است و اين اقتصاد مبتني بر رقابت و خلاقيت نيست.
عضو شوراي مركزي حزب مشاركت خاطر‌نشان كرد: در دو سال گذشته كشور مالزي و تركيه از نظر اقتصادي از كشور ما عقب بودند، با توجه به اينكه درآمد ارزي نداشتند از ما جلو افتاند.
وي با اشاره به اينكه اقتصاد كشور ما با وجود داشتن منابع ارزي 4 ميليون بيكار و 26 درصد تورم را پيش روي دارد، تصريح كرد: اين در حالي است كه در درآمد ارزي كشور 270 ميليارد دلار بوده است.
جلايي‌پور ادامه داد: اقتصاد كشور نفتي بود و در حال حاضر نفتي‌تر شده است، در حالي كه در دوره اصلاحات و بعد از گذشت هشت سال رياست جمهوري ذخيره ارزي كشور 20 تا 25 ميليارد دلار داشته است.
وي با اعلام اينكه با اقتصادي كه الان بسيار وابسته به نفت است و با درآمد ارزي بالا كشور پشتوانه ارزي اقتصادي ندارد، خاطر‌نشان كرد: اين در حالي است كه كشور عربستان در طول چهار سال گذشته 860 ميليارد دلار ذخيره ارزي دارد.
عضو شوراي مركزي حزب مشاركت با اشاره به اينكه وابستگي به درآمد نفتي موجب مي‌شود، طبقات محروم و خانواده‌هايي كه بيكار بودند در اين روند ضربه ببينند، خاطر‌نشان كرد: اين امر ناشي از اقتصاد نفتي است كه نتيجه آن بيكاري و افسردگي است.
وي اضافه كرد: معضل سوم كشور افزايش آسيب‌هاي اجتماعي است و اين در حالي است كه مديران دولت نهم مديريت جهاني و عظمت طلبي اتمي آنها گوش جهان را پر كرده است، 76 درصد مردم به هم بي‌اعتماد هستند و گسترش روابط بي‌اعتمادي براي كشوري كه 30 سال پيش انقلاب مردمي را ايجاد كرده است، خوشايند نيست.
جلايي‌پور شايعه را رايج‌ترين پديده اجتماعي عنوان كرد كه نتيجه بي‌اعتمادي است.
وي با اشاره به اينكه گسترش روابط بي‌اعتمادي در حال حاضر در جامعه بين مردم و دولت وجود دارد، خاطر‌نشان كرد: در حال حاضر 9 ميليون نفر در كشور فقير هستند‌ كه اگر براي امرار معاش آنها فكري نشود، ممكن است معضلات اجتماعي در جامعه تشديد شود.
عضو شوراي مركزي حزب مشاركت با اشاره به اينكه در كشور 5/2 ميليون نفر معتاد وجود دارد، گفت: 600 هزار نفر از اين افراد با مرگ قطعي مواجه مي‌شوند، در حالي كه ذائقه اين افراد از ترياك به سمت حشيش رفته است.
وي با اشاره به اينكه 7 ميليون نفر در كشور در مناطق حاشيه‌نشين هستند، بيان داشت: توجه به بهداشت و نوع زيست و معيشت آنها ضروري است.
جلايي‌پور گفت: فقر، اعتياد، حاشيه‌نشيني و بي‌اعتمادي از مشكلاتي است كه در جامعه وجود دارد و موسوي اين مشكلات را مي‌شناسد و مي‌فهمد.
عضو شوراي مركزي حزب مشاركت با اعلام اينكه در حال حاضر 10 ميليون نفر در كشور قرص افسردگي مصرف مي‌كنند، تصريح كرد: بايد طوري تدبير عمومي در جامعه صورت گيرد تا اين مشكلات كم شود.
وي معضل بعدي جامعه را معضل فرهنگي عنوان و اظهار داشت: ما ايرانيان 70 ميليون ايراني هستيم كه با هم غريبه‌ايم و ارزش‌هاي مشتركي بايد باشد كه ما را به هم نزديك كند.
جلايي‌پور اضافه كرد: بحران‌هاي فرهنگي جامعه را بايد صدا و سيما و آموزش و پرورش با تاكيد بر ارزش‌هاي مشترك حل كند.
وي گفت: خانواده و دين از مواردي است كه افراد جامعه را به هم پيوند داده است، چرا كه دولت، آموزش و پرورش و صدا و سيما ارزش‌هاي مشترك را تبليغ نمي‌كنند.
عضو شوراي مركزي حزب مشارك معضل پنجم جامعه را معضلات بين‌المللي عنوان كرد و ادامه داد: ما در حال حاضر يك كشور تنها در بين كشورهاي ديگر هستيم، چرا كه نتوانستيم خوب ارتباط برقرار كنيم و اين امر به دليل سوء تدبيرهاي است كه در جامعه وجود دارد.
وي با اعلام اينكه روابط علمي درستي با كشورهاي دنيا انجام نمي‌شود، يادآور شد: موقعيت ما در حال حاضر در جامعه بين‌المللي به هم خورده است.
جلايي‌پور با اشاره به اينكه بايد در انتخابات كسي انتخاب شود كه نيت بهتري براي حل اين معضلات داشته باشد، تصريح كرد: هر چند كه معتقديم كسي كه رئيس جمهور مي‌شود، نمي‌تواند در چهار سال معضلات را حل كند.
وي اظهار داشت: مهندس موسوي كسي است كه در دوران جنگ كشور را با 100 ميليارد دلار از لحاظ اقتصادي اداره كرده است، در حالي كه در حال حاضر با 300 ميليارد دلار درآمد كشور معضل دارد.
عضو شوراي مركزي حزب مشاركت با اعلام اينكه بيشتر نظر‌سنجي‌ها كه از سوي حاميان دولت و صدا و سيما انجام شده است، نشان مي‌دهد كه راي احمدي‌نژاد زير 50 درصد است، هر چند كه من اين نظر سنجي‌ها را قبول ندارم، خاطر‌نشان كرد: اكثر نخبگان از موسوي حمايت مي‌كنند و در حال حاضر هزار استاد دانشگاه حامي موسوي هستند.
وي موسوي را لوح سفيدي دانست كه مردم از وي دشمني ندارند و اين پديده همان طرحي است كه در انتخابات سال 76 به دست آمد.
جلايي‌پور با اشاره به اينكه موسوي كسي است كه مي‌تواند كشور را اعتلا دهد، گفت: خاتمي كسي بود كه وقتي به سازمان ملل براي سخنراني رفت همه به احترام وي از جايش بلند شدند.
وي با اشاره به اينكه ما در اين انتخابات رسانه نداريم، افزود: رسانه ما در اين انتخابات رسانه چهره به چهره و سايت‌هاي اينترنتي است.
اين فعال سياسي تصريح كرد: موقعيت ما بايد از مالزي و تركيه بهتر شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.